29 listopada, 2024

Jak realizować cele biznesowe z konsultantem marketingu internetowego?

Marketing internetowy, znany również jako marketing online lub e-marketing, jest ogólnym określeniem na promocję produktów lub usług za pośrednictwem Internetu.

Co definiuje marketing internetowy?

Marketing internetowy obejmuje szeroki zakres działań marketingowych, takich jak e-mail marketing, social media marketing, search engine optimization (SEO), search engine marketing (SEM), content marketing, influencer marketing, content automation, marketing kampanii, data-driven marketing, marketing dla e-commerce, social media marketing, reklama display, e-publishing oraz reklama mobilna (w aplikacjach).

Różnica w różnych rodzajach marketingu

Marketing internetowy różni się od tradycyjnego marketingu w tym, że oba rodzaje marketingu wykorzystują tzw. kanały, aby dotrzeć do swoich klientów docelowych, różnica polega na metodach, za pomocą których dociera się do klientów docelowych. Promocja w internecie wykorzystuje elektroniczne metody reklamy, takie jak strony internetowe, e-mail, media społecznościowe i telefony komórkowe. Warto wspomnieć, że chociażby poczta pantoflowa, rozumiana jako marketing szeptany, również jest bardzo przydatna w dzisiejszym marketingu.

Marketing internetowy i reklama online wykorzystują podobne koncepcje i techniki, ale marketing internetowy jest szerszym terminem. W niektórych wypadkach obejmuje również kanały nieinternetowe, takie jak telefony komórkowe (SMS i MMS) i rozmowy telefoniczne. Może dotyczyć promocji sklepów internetowych.

Realizacja marketingu internetowego na 3 płaszczyznach

Marketing internetowy realizowany jest zwykle na 3 różnych płaszczyznach.

  1. Poziom marketingu strategicznego obejmuje działania związane z wyznaczaniem kierunków działania firmy, takich jak misja, cele i zadania.
  2. Poziom taktyczny obejmuje codzienne działania marketingowe, takie jak badanie, planowanie, kupowanie, budowanie, prowadzenie, analizowanie i optymalizowanie konkretnych działań.
  3. Poziom operacyjny obejmuje systemy wsparcia, technologię i ludzi niezbędnych do realizacji taktycznych działań marketingowych.

Jak skutecznie prowadzić marketing? Porozmawiaj z konsultantem

Konsultacje marketingowe mogą być nieocenionym atutem każdej firmy. Doradztwo marketingowe jest metodą, dzięki której firma się rozwija. Rozwiązuje problemy, tworzy rozwiązania i oferuje cenne informacje. Konsultacje marketingowe pomagają firmom w uzyskaniu przewagi nad konkurencją oraz w osiąganiu celów biznesowych.

Konsultant marketingowy posiada wiedzę specjalistyczną w konkretnym obszarze marketingu. Dostarcza firmom zindywidualizowane rozwiązania w zakresie marketingu i rozwoju biznesu. Działa on jako pośrednik pomiędzy firmą a konsumentami. Opracowuje strategie biznesowe i marketingowe, identyfikuje rynki docelowe i opracowuje strategie marketingowe dla tego konkretnego rynku. Bada branżę, trendy i konkurentów oraz proponuje sposoby skutecznego dotarcia do tych rynków.

Pojedyncze konsultacje marketingowe to zwykle kwestia kilkuset złotych za godzinę. Obejmują wszystkie aspekty działalności firmy, od budowania marki po dystrybucję. Konsultant zwykle proponuje przeprowadzenie badań konkurencji, analizę dotychczasowego marketingu offline i online, opracowanie strategii cenowych, branding, pozycjonowanie marki czy PR.